tisdag 18 september 2012

Pizza med salami, kassler, svamp etc

Att få till en bra pizzabotten utan mjöl är inte det enklaste. Tur då att det finns duktiga receptmakare som gärna experimenterar fram och delar med sig av sina recept. Den här pizzabottnen  från 56kilo.se smakar precis som jag minns att pizzabotten smakar, men den är lite mjukare än jag vill ha den så jag ska experimentera vidare på egen hand (eller måste man köpa en stenugn för att få till det som på köpepizza?). Någon jag beklagade mig för påpekade klokt att hemmagjord pizza "aldrig" är likadan som köpepizza och det kanske är så enkelt..

Hur som helst, supergott var det! På pizzan hade jag tomatsås (färdigköpt för ovanlighets skull), mozzarella, kassler, salami, paprika, lök, champinjoner. 
Till pizzan åt vi vitkålssallad och vitlökssås. Det bästa var att den efter några dagar blev ännu godare. Så jag ska testa vidare, ser fram emot en pizza bolognese med bearnaise. Och en marinara. Och en parma ruccola. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar